Thursday, April 14, 2011

Kek Pisang Idaman



Salam semua,
Semalam, jiran sebelah pesan nak kek pisang 2 biji untuk dibawa ke KL, nak ambil pembantu rumah baru katanya, sambil sambil tu nak singgah juga di rumah ipar duai beliau.

Jadi, hari ni lepas ambil Zaidany dari kelas fardhu ain, terus ke kedai buah buahan kat bandar Perda cari pisang. Hanya pisang emas saja yang kelihatan bergantungan. Jadi, saya belilah sekilo.

Malam, baru mulakan projek mengadun kek pisang ni. Sekejap aja dah siap, bila sejuk sikit terus pack dan malam tu jugak suruh hubby hantar kat jiran yang menempah, takut pulak mungkin jiran nak bertolak ke KL awal pagi.



Baki pisang ada lagi beberapa biji. Tak mahu membazir, saya habiskan dengan membuat kek pisang untuk famili pulak. Kali ni resepi ciptaan sendiri yer. Resepi ikut sukahati, sukat sukat dan adun. Alhamdulillah, walaupun resepi cincai cincai, tapi menjadi nampaknya. Cantik jer naiknya sewaktu proses membakar.


Ni lah dia rupanya kek pisang cincai cincai keluaran WHM, saya namakan dia Kek Pisang Idaman sebab kek sebeginilah idaman hati saya dan keluarga dan kek pisang juga menjadi idaman sesetengah penggemar kek. Kek ni lembut dan gebu dan sedikit lembab sebab saya masukkan susu rendah lemak kat dalamnya. Maklumlah, stok susu rendah lemak memang sentiasa ada kat rumah saya.



No comments:

Post a Comment