Thursday, December 23, 2010

Selamat Bertunang Maizura dan Zainol


Salam semua,
Bunga lagiiiiiii. Agak agak ada tak perempuan yang tak suka tengok bunga???? Ishhh, kalo ada heran gak saya..... sebab selalunya bunga ni sangat sinonim dengan wanita..

Ok lah, jangan jemu ya, sebab saya ni tengah gila deco kek bunga bungaaan, tak jemu mata memandang. Kek yang penuh dengan bunga bunga rose mekar ini dibuat bersempena dengan majlis pertunangan Maizura dan Zainol. Maizura adalah teman kepada Azilah yang menempah kek pertunangan baru baru ini. Kata Azilah, Maizura berkenan tengok kek yang ditempah olehnya sewaktu menhadiri majlis pertunangan Azilah. Jadi, terus dia suruh Azilah tolong tempahkan untuk hari bahagianya pula iaitu pada hari Ahad lepas 19hb Disember 2010.



Maizura nakkan kek yang serupa macam Azilah, cuma warnanya saja dia nakkan warna maroon sesuai dengan warna tema majlis. Dah cari kat kedai warna maroon, tp tak der. Jadi, saya pun google dalam internet kalau kalau ada alternatif lain. Hasil carian, terjumpa campuran warna yang sesuai bagi menghasilkan warna maroon. Jadi saya mencuba campuran warna tersebut iaitu merah dan burgundy, malangnya warna maroon yang diinginkan tidak juga terhasil. Mungkin saya patut simpan campuran tersebut beberapa hari bagi menghasilkan warna yang lebih terang.



Mujur juga kata Azilah, kalau takder warna maroon warna merah pun tak per. Jadi, warna yang kat atas kek tu adalah paduan warna merah dan burgundy, nampak adalah juga iras iras warna maroon tp maroon pudar, tp tetap cantikkan?



Buat Maizura dan Zainol, terima kasih diucapkan di atas tempahan ini, harap kalian berdua berpuashati. Jika terdapat sebarang kekurangan harap dimaafkan yer. Tak lupa juga diucapkan Selamat Bertunang, semuga kalian berdua bahagia selamanya hingga ke syurga.



Kalau ada sesiapa yang ingin menempah kek yang sebegini, boleh la sms atau dial no telefon kat atas tu ya, tempahan sentiasa dialu alukan.....

No comments:

Post a Comment