Tuesday, September 22, 2015

Jagung Manis Segar / Fresh Sweet Corn

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semua,
Ada jiran hulurkan 4 tongkol jagung dekat saya.  Jagung Manis katanya.  Seharian terperap di atas meja tanpa sesiapa menyentuhnya.  Beria ia anak bujang saya kata nak ambil untuk direbus, tapi  hampeh,  jagung tak berganjak langsung dari dalam beg.  Hmmm, seperti kebiasaan, jikalau mama yang tak  memerah otak memikir dan menukarkannya menjadi sesuatu, alamat keringla jagung itu dalam beg.

Sebelum jagung mengalami kerosakkan, baik saya keluarkan isi jagung dari batangnya dan masukkan ke dalam bekas yang bersesuaian.  Kemudian masukkan kedalam petisejuk sementara menunggu angin kerajinan bertiup kembali.  Cantik molek isi jagung tersebut, tersusun rapi umpama sebaris gigi yang tiada cacat celanya.   

Anda nak tahu apa yang saya buat dengan jagung ini???
Kalau nak tahu,  nantikan kemunculannya pada n3 yang akan datang........hehehe  macam drama sinetron pulak bersambung sambung, barula suspen kan..


Tungguuuuu.........ada sesuatu yang istimewa ingin saya paparkan untuk tatapan semua.   


No comments:

Post a Comment