Sunday, May 30, 2010

Chocolate Banana Muffin

Salam,
Sewaktu shopping mingguan kat tesco tempohari saya ada membeli pisang berangan sebab nampak elok sangat, lagipun saya ni memang penggemar pisang berangan. Masa beli tu pisang masih belum masak betul. jadi biar dulu sehari dua, baru makan, emmm memang sedap. Dua hari lepas tu, pisang dah nampak cam nak lembik, jadi sebelum dibakulsampahkan baik ler dibuat sesuatu. Tak elok membazir. Maka jadilah muffin kat bawah ni.



Gambar yang ditepek ni kita ambil kat taman tauuuu, alaaa taman mini kecik jer kat depan rumah nun, sebab tu la nampak ada rumput rumput nan menghijau sikit. Kalau ambik guna kamera hphone murah kita ni kat dalam rumah jadi kelabu asap sikit, sebab tu la kita nak bagi dia ceria sikit, ambik kat taman, kat rock garden, bagi muffin ni glamer sikit, ahakssss.



Muffin yang kecil dan comel ni saya buat dapat 25 biji. Saya agih2kan kat jiran sebelah sebagai membalas bekas sebab tempohari jiran bagi kueh pak tongko (atau juga dipanggil cakoi) dengan sambal kacang. Tinggal sikit kat rumah, sekejap jer licin dikerjakan anak2.


Muffin ni memang sedap, sedap sesangat, dengan rasa coklatnya, dengan rasa walnutnya, dengan rasa chocolate chipsnya, boleh dikatakan lengkap segala la dan teksturnya pun sangat lembut, tak rugi saya mencubanya. Disebabkan stok chocolate chips saya agak kekurangan maka saya cuma taburkan sebiji dua jer kat atas muffin dan walnut saya gantikan dengan gajus cincang. Kalau cukup segala bahan mesti lagi sedapkan.

No comments:

Post a Comment