Monday, March 22, 2010

Kelas Birthday Cake - Ben 10

Salam,

Hari Ahad 21hb Mac yang lepas saya berkesempatan menghadiri satu lagi kelas mendeko kek, kali ini kelas mendeko birthday cake. Macam biasalah sifu saya Zana Raman dari Elianas Homemade Cakes. Kelas bermula dari jam 2.30petang membawa ke petang lebih kurang jam 7.00pm. Kelas memang sangat mengasyikkan kerana masing-masing leka dengan deko memasing. Suatu kelainan dari kek-kek yang sebelum ini kerana kali ini menggunakan piping gel untuk menghasilkan design yang diingini. Kelas dihadiri oleh seramai 4 orang dan kesemuanya adalah ex-student Ana termasuklah saya. Antara yang hadir ialah Kak Akma, Kak Ruby dan Yatie. Lihatlah hasil kreativiti kesemua student Ana. Ben 10 adalah my personal request design sebagai memenuhi permintaan anak kecil saya. Mujur juga Ana ada gambar Ben 10, jenuh juga saya nak mendeko, agak rumit tetapi menyeronokkan.








Amacam, ada rupa Ben 10 tak? Nak tau apa reaksi si kecil Daney bila melihat kek ini? Alahai tersangatla seronok, tak habis2 mulut bertanya kek siapa ni...Yang si abang kat sebelah lak cam jeles aja tengok si adik dpt kek ben 10. Kerana nak ambik hati anak2 semua, saya pun katala kek ni kena share sebab mama tak tulis nama, barula abang nampak ceria kembali, mujur jugak si adik faham dan tak buat hal. Lepas dapat kek Si Daney sayangla pulak nak potong, kesana sini diusungnya kotak kek, kejap, kejap tengok Ben 10, kejap2 tengok Ben 10, siap suruh saya buat lagi kek Ben 10 aksi lain pulak ataupun Naruto.....pulak dahhhhh...... Nantila bila dah habih kek ni baru mama pikir nak buat kek apa lak.

No comments:

Post a Comment