Sunday, April 13, 2014

Puding Cinta Dasar Lautan



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Dua, tiga minggu ini saya masih lagi dalam mood masak memasak.  Kerajinan mencuba resepi resepi yang dalam senarai menunggu menjadi jadi nampaknya.  Jadi, jangan jemu menatap paparan terbaru dari dapur kecil saya, hanya menu untuk hidangan sekeluarga sahaja.



  Lanjutan daripada Puding Kasih Bertaut yang telah saya buat baru baru ini, timbul  idea untuk menghasilkannya dalam corak yang berlainan pula.  


Kebetulan di dalam kabinet kecil saya memang ada acuan acuan jelly/coklat yang telah lama saya beli, namun  masih belum digunakan.   Jadi,  beginilah hasilannya.


Biar saya jelaskan satu persatu corak corak yang terhasil ya.  Gabungan warna merah dan pink  berbentuk hati.  Lain lain warna merangkumi hidupan air di lautan.  Antaranya  ikan lumba lumba dan beberapa jenis ikan2 yg saya kurang arif namanya serta siput (biru).  Kuda laut (hijau), Udang dan beberapa jenis  siput (oren).  
Nampak tak ???.  Kalau tak jelas,  mai kita tengok kat bawah dengan lebih jelas lagi......


Zoommmmm.......    Inilah dia, sepasang ikan lumba lumba dan hidupan lain serta bentuk bentuk cinta yang memenuhi dasar jelly ini.  Sebab itulah saya namakan puding ini Puding Cinta Dasar Lautan, hehehe.  Jangan marah ya tuanpunya resepi, tukar nama jap, sekadar ingin menyesuaikanya dengan tema yang dihasilkan.








3 comments: