Sunday, January 19, 2014

Italian Rainbow Cake Imani Hafiyya



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Rainbow Cake dengan hiasan bintang bintang kecil ini saya buatkan atas tempahan Fathiyah yang menetap di Sri Iskandar, Perak, sempena setahun hari lahir anaknya,  Imani Hafiyya.


Rainbow Cake dengan italian meringue buttercream frosting.   First time mencuba frosting ini.  Hiasan bintang bintang dan huruf pada keliling kek pula daripada fondant serta sedikit taburan chocolate beans di atasnya.


Selamat Hari Lahir diucapkan buat Imani Hafiyya, semuga membesar menjadi anak yang solehah, cemerlang hidup di dunia serta akhirat, amin.


Berat kek ini ialah 2kg ++.  Kesemua kek rainbow di deWattiesDelight beratnya melebihi 2kg.  Kalau 1kg memang tak dapat nak dibuat kek rainbow sebab adunan jadi terlalu nipis bila dibakar dan amat sukar untuk dikendalikan sewaktu membuat dekorasi.


Macam biasalah, kek sebiji saja, tapi gambar berderet deret, heheheh.   Memang tak dapat nak dibuang tabiat ini yang suka mengambil gambar banyak banyak hingga puashati.    Dah tu, sayang pulak nak delete, jadi letak sajala semuanya sebagai kenangan.


Fathiyah pulang ke rumah ibunya di Taman Mutiara, Bukit Mertajam.   Kek diambil lebih kurang jam 10.30pagi.  

Tengahari tu  saya terima sms feedback daripada Fathiyah berbunyi begini  :-

Kak, tq so much for the cake, cantik, sedap sgt, puashati kami sekeluarga.

Alhamdulillah, syukur,  terimakasih banyak.  Terharu dan bahagia rasa hati bila semua menyukainya.  Terimakasih juga kerana sudi menempah daripada akak.













1 comment:

  1. Puas hati!
    saya simpan sikit utk adik2 ipar sampai hari ahad/isnin, still rasa sedap...:)

    ReplyDelete