Saturday, December 1, 2012

Moist Butter Cake dan Cheese Tart tempahan Yusnani


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, 
 Moist butter cake tempahan Yusnani dari Teluk Air Tawar sempena hari lahir anaknya Danish Haziq yang ke 8 tahun baru baru ini



Danish nakkan gambar Ultraman Max. Alhamdulillah, terjumpa juga edible image ni. Itupun satu ni jer yang ada, kira nasib baiklah tu.


Kata Yusnani lagi, Danish nakkan kek yang berbelang belang macam kek karamel yang pernah ditempah sebelum ini, tapi tak nak karamel kat atasnya.   Jadi saya marblekan butter cake ini dengan beberapa warna. Kalau dipotong, insyaAllah akan kelihatanlah belang belangnya.


Untuk kek ini, saya menggunakan teknik steam buttercream yang selalu bakers aplikasikan untuk kek-kek perkahwinan.  Jadi permukaannya nampak lebih licin dan rata.  Sengaja saya menggunakan teknik ini untuk mempraktikan ilmu yang telah dipelajari suatu ketika dahulu, jika tak dibuat takut terlupa pula nanti....



Disamping kek hari lahir, Yusnani juga menempah cheese tart dengan perisa campuran blueberry dan strawberry.




Suka pula saya membuat cheese tart ini..... begitu mengasyikkan 



Selamat Hari Lahir diucapkan buat Danish, semuga dipanjangkan usia, menjadi anak yang soleh, cemerlang dunia serta akhirat, amin.


Terimakasih banyak diucapkan buat Yusnani yang selalu menempah dari  deWattiesDelight. Sebarang kekurangan harap dimaafkan.

3 comments:

  1. salam kak...cantiknya cistart tue...kemas jer.:))

    ReplyDelete
  2. as salam kak watie..salam kenalan dari selangor..cantek nya chesse tart kak..cemana wat corak bunga atas tu kak..

    ReplyDelete
  3. Salam kak wattie...amboiihhhh kembung2 cheese tart tu..tergudaaaaa Aiiiii...

    ReplyDelete