Saturday, January 5, 2013

DoorGift Kek Coklat Kukus Lembab / Steamed Moist Chocolate Cake DoofGift



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, 

 First time buat doorgift yang banyak macam gini, kira projek megalah bagi kita. Tempahan datangnya daripada Muhammad Amin dan Roslaini Hayati dari Gelugur, Pulau Pinang sempena hari bahagia mereka pada 23hb Disember yang lepas.





Sebenarnya sebulan setengah sebelum majlis perkahwinan, Naniee ada bertanya samada saya boleh membuat kek coklat kukus cenderahati macam ni, siap hantar gambar lagi.  Nampak macam senang dan insyaAllah saya yakin boleh dibuat. Jadi, kita pun cuba, try, testla apa apa yang patut. Apa apapun kena dicuba, tak gitu, kalau tak macam mana kita nak tahu kemampuan dan kebolehan kita yang terpendam itewwww.

Terimakasih juga kerana membuat tempahan awal.   Tempahan awal tidak bermaksud tempahan disiapkan terlalu awal sebelum waktunya ya.  Ini cuma untuk memudahkan kerja kita menyiapkan segala keperluan yang patut, sempatla nak campur tolak, kali bahagi apa apa yang hendak dibeli, kat mana nak dicari, kalau takder stok sempatla nak order, kalau tempahan last minute, takut barang tak adala pulak.  



Selepas berganding bahu tanpa henti, alhamdulillah kek ini dapat disiapkan mengikut jadual yang telah ditetapkan. Terimakasih Ya Allah kerana telah mempermudahkan segala urusanku.



800 biji kek kukus coklat kukus dalam cawan sebagai doorgift dan juga candy buttef.


Dengan sticker khas "Terima Kasih" dilekatkan atas permintaan.


Kek Coklat Lembab yang dikukus di dalam bekas tahan panas,


dilimpahi dengan ganache (coklat cair) 


serta taburan coklat urai menjadikan kek ini begitu istimewa sebagai cenderahati buat semua  tetamu yang hadir.


Tangan siapakah itewwww???, cer teka??? hehehe. Semestinya tangan pembantu peribadaiku, siapa lagi kalau tak Mr Hubby yang sungguh setia di dapur membantuku tanpa jemu serta sepasang lagi tangan yang sekejap ada sekejap tiada, macam biskut juga, anakku Amin Fayyadh.  Terimakasih bebanyak kepada mereka kerana sudi membantuku, tanpa mereka apalah dayaku, muaaahhhhh, lap uolsss.



Selamat Pengantin Baru diucapkan buat Amin dan Naniee, semuga kalian berdua bahagia hingga ke syurga, amin.


Last but not least, sessi pembungkusan.  Kek kek cawan yang telah siap dimasukkan ke dalam kartun sebelum  dieksport ke......jeng, jeng, jeng......seberang jambatan Pulau Pinang jer, hehehe, Penang ler mana lagi, atau orang utagha pangge Tanjung.  Pi mai, pi mai tang tu....


Terimakasih banyak diucapkan diatas kepercayaan yang telah diberikan untuk menghasilkan doorgift ini. Sebarang kekurangan harap dimaafkan.

3 comments:

  1. Masya Allah... kagum betul daku dengan kesungguhan dan kegigihanmu Wattie.... 800! Tabik spring buat Wattie.

    ReplyDelete
  2. salam kak watie,

    kek ni boel tahan bpe hari?akk buat brape hari sbelum majlis?

    salam perkenalan,
    Nana
    http://mummysoffya.blogspot.com/

    ReplyDelete